Dag 635 - kemo og farvel

Dag 647 – Berlin og hverdag

Så er hverdagen skudt igang igen, men inden lykkedes det os at tage en spontan tur til Berlin. Både Thomas og jeg mærkede følelsen af frihed, og det var fantastisk at mærke pigernes glæde over det spændende de skulle opleve.

Hvor andre starter med at finde lejlighed/hotel og booke færge, startede vi med at få en rejseforsikring på Leander. Heldigvis handlede de hurtigt i Tryg, og sagde ja. (Det tog en time), men fra de sagde go, og til vi kørte gik der 20 min. Og det inkluderede at jeg pakkede til os alle 5, både Thomas og jeg nåede et bad, og jeg fik formet boller og sat dem i ovnen.

Kristine er blevet så stor så hun var helt med på at det skulle gå stærkt, og vi skulle have hjælp, så hun er som altid en kæmpe hjælp med de to små.

Vi kørte afsted med bilen pakket og godt humør. Vi havde dog misset et vejarbejde, så vi endte med at holde helt stille. Havde vi undgået det var vi ikke kommet 7 min for sent til færgen, øv.

Men det betød bare at vi fik oplevet Danmarks sydligste spids, nemlig Gedser. Vi fik dyppet tæer, og nydt solen stråler, tanket bilen og handlet snack til turen, inden det var tid til at køre til færgen.

Frokosten blev indtaget i restauranten, tiden gik med leg på dækket, og Leander faldt i søvn i mine arme to min før vi blev kaldt på dækket.

Turen til Berlin gik over al forventning, de sov alle 3, indtil vi var en halvtime fra ankomst.

Vi blev inkvarteret i lejlighed, inden vi tog afsted ud for at finde aftensmad og nyde Berlin.

Berlin kan virkelig anbefales – også til børnefamilier. Vi gjorde alt på ungernes præmisser, så de fik is når de sagde det? Og pause når de bad om det.

Vi er helt høje over hvor dejlige de var at have med, tilmed gik de næsten 13 kilometer den ene dag, faktisk næsten uden brok. Havde jeg havde haft lidt mere tid til at pakke var bæreselen kommet med, det havde været lykken, for Leander foretrak at være på arm/skulder.

Så da vi landede hjemme var turen hos kiropraktor virkelig tiltrængt.

Weekenden blev brugt på 40 års fødselsdag, hvor Snaps Bornholm kom og lavede drinks. Jeg havde glemt hvor dårlig jeg bliver af snaps, og hvor mærkelig tømmermænd man får, så nu kan jeg vel holde en snapse pause 20 år mere. Men altså det var nogle meget lækre drinks, så mon ikke det kan lykkedes igen – bare uden alle tømmermændene.

Ugen er gået slag i slag, så vi nyder første weekend efter ferien, og som det er med os er vi ret spontane, så idag står den på stafet for livet – jeg skriver et oplæg når vi er igennem.

Rigtig god weekend derude til alle – nyd den nu med dem I har kær.

Skulle det være en derude der ikke har fået tilmeldt sig mit Anja Fix, så er Der stadigvæk plads. Glæder mig så meget.